top of page
Search

סא"ל בדימוס אייל דרור בסבב הרצאות באנגליה אודות הסיוע ההומניטרי של צה"ל במהלך מלחמת האזרחים בסוריה


(לונדון - 19 בנובמבר, 2019) פעילים פרו-פלסטינים בחרו למחות על עצם קיום ההרצאה באוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון של סא"ל בדימוס אייל דרור ,שהוביל את מבצע "שכנות טובה" וסיפק סיוע הומניטארי לאלפי סורים שנפגעו במלחמת האזרחים בסוריה. המפגינים קראו לרצח העם היהודי והשמדתה של מדינת ישראל. קריאות כמו "ציונות היא פשע" ו"מהנהר לים, פלסטין תהיה חופשית " נשמעו מהקהל האלים מחוץ לבניין.



StandWithUs בריטניה יחד עם האגודה לישראל KCL אירחו את סא"ל אייל דרור באוניברסיטת קינגס בלונדון. סא"ל דרור הוביל את המאמץ הישראלי להענקת סיוע הומניטרי לסורים במהלך מלחמת האזרחים שם, הציל אינספור חיים וריפא פצועים.

בעוד שלרב ההתמקדות במזרח התיכון היא בקונפליקט הישראלי-פלסטיני, אירוע זה הראה את האנושיות והדו-קיום השורר באזור.

פעילים פרו-פלסטינים בחרו למחות על עצם קיוים ההרצאה וקראו לרצח העם היהודי והשמדתה של מדינת ישראל. קריאות כמו "ציונות היא פשע" ו"מהנהר לים, פלסטין תהיה חופשית " נשמעו מהקהל האלים מחוץ לבניין.

האירוע זכה להצלחה רבה והקהל מחא כפיים למאמץ הישראלי שמטרתו הייתה לסייע לנפגעים ממלחמת האזרחים הסורית. סא"ל דרור סיפר על למעלה מ- 700 משימות שבוצעו במתן עזרה רפואית, תרומת אוכל ובגדים לאזרחים סורים. עם למעלה מ- 1400 ילדים שחצו את הגבול לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים בישראל, סא"ל דרור הוביל את הקמתו של בית חולים שדה עבור אותם אזרחיים סורים כאשר מרביתם ילדים חסרי אונים המשוועים לסיוע. במהלך מבצע זה, זכו להיוולד כ- 1000 תינוקות באופן בטוח ובריא, בזכות שיתוף הפעולה בין הצוות הרפואי הישראלי והערבי.

סא"ל דרור זכה לתמיכה מפעילים פלסטינים ברחבי העולם. מקנדה צייץ עבוד דנדאצ'י: "נגעל לחלוטין מההפגנה ב- @KingsCollegeLon", על נוכחותו של סא"ל אייל דרור, שבפיקודו הציל צה"ל מעל ל- 7,000 חיילים סורים. כסורי, יהיה זה כבוד ללחוץ את ידו ביום מן הימים. שאלוהים יברך אותו! "

סא"ל דרור לא התרגש מההפגנה שהתחוללה בחוץ והיה נחוש להמשיך להפיץ את המסר שלו, ובחר לצייץ מייד בתום הרצאתו: "מתי הייתה הפעם האחרונה שמוסלמים, נוצרים ויהודים שיתפו פעולה? זו איננה משאלת לב. זה באמת קרה תחת מבצע Good Neighbor ! אתה יכול לשאול אלפי אזרחים סורים שחייהם ניצלו בזכות מבצע זה. אני אמשיך לשתף מסר זה.

סא"ל בדימוס אייל דרור במסר ברור לבריטניה:

"המסר שלי לבריטניה הוא שיתוף פעולה בין אנשים מכל הדתות לרווחת האנשים הזקוקים לסיוע זה. נוצרים, מוסלמים ויהודים כאחד, העובדים זה לצד זה בכדי לספק תקווה לדור של אזרחים סורים שהיו קורבנות למלחמה טרגית ועקובה מדם. למסר זה יש כוח להילחם בדעות קדומות. אני נחוש לשתף את המסר הזה ולהמשיך לעודד אנשים עם סיפור מבצע "שכנות טובה".

אלישע טאנן, עמית Emerson בבריטניה וסטודנט KCL:

"באוניברסיטאות צריך לשמור על זכות חופש הביטוי. מחאות המפיצות שנאה לא יביאו שלום לאזור, אלא רק דיאלוג, דיון והבנה. אני מקווה שסטודנטים נוספים יצטרפו לאירועים אלה בעתיד. "

bottom of page